VAR EN GAMECHANGER! BLI MED OSS!
Föreställ dig vad som kombinerar kraften i en "Netflix" -plattform med Blockchain-teknik skulle göra för att omvandla det mäktigaste innehållet i världen - SPORTS. Det är SportsFix (SF) för dig.
SF presenterar ett revolutionerande digitalt sportinnehållsekosystem baserat på Blockchain-teknik; debundling och decentralisering av sportmedierättigheter, upprätthållande av förtroende och oföränderlig öppenhet via SF Tokens (SFT) och smarta kontrakt byggda på Ethereum-nätverket.
SF Media Holdings är redan en snabbväxande OTT-verksamhet i Asien, som strömmar lokala och internationella sportevenemang till miljontals fans varje vecka och på spår för att bli en av Asiens mest värdefulla live-streaming-plattform i regionen.
Med ICO kommer SF att förbättra användarupplevelsen till OTT-plattformen. Fans kommer att kunna delta och engagera sig med sina medfläktar, favoritligaer och klubbar när de använder SFT som betalningsmetod över hela plattformen.
MARKNADSMÖJLIGHET
Minst 70% av världens befolkning njuter av sport i någon form - antingen konsumera eller delta i sport. Här är några statistik runt sport:
- $ 450- $ 620 miljarder Den globala sportmarknaden värderades till $ 450- $ 620 miljarder (AT Kearney, 2015)
- 4,7 miljarder Nästan 2/3 av världens befolkning tittar på minst en sport (FIFA, 2015)
- 70% Mer än 70% tittar på videoklipp på sin mobiltelefon minst en gång om dagen (Nielsen, 2016)
- 57,2% Aktuell smartphone penetration över Asien är 57,2% (Statista, 2018)
Processen att distribuera sportinnehåll är dyr, föråldrad och obekvämt. Sport kombineras ofta med annat innehåll och slutligen markeras i ett stort Pay TV-prenumerationspaket vilket gör det oöverträffat och otillgängligt för många fans. Paket är ofta buntad med oönskat, nätverksinriktat innehåll som ökar kostnaden. Användare tvingas acceptera dessa höga priser på grund av olexibiliteten att välja innehållet och betala för vad de vill ha.
Problemet
TV bestämmer VAD spel du tittar på när du tittar på hur mycket du måste betala
- Nontransparent och invecklat sportinnehållsdistributionssystem.
- Middleman markups och artificiell förpackning och prissättning.
- Centraliserad omfördelning av intäkter och centraliserad omfördelning av intäkter.
- Fördrivna fans har begränsad tillgänglighet till Live-innehåll i deras favoritlag.
- Klubbar har lite eller inget direkt engagemang med sina fans.
83% av PayTV-abonnenterna avbröt sin prenumeration på grund av höga avgifter, Variety (2017)
Lösningen
Ett decentraliserat nätverk av digitala stadioner
- Grupp innehållsbudgivning
Fanbases kan låsa upp sina favoritsporter innehåll och produktegenskaper! - Personliga fläktupplevelse
Fläktar kan titta på deras favoritspel med en mängd olika coola funktioner att välja mellan. - Minska kostnaden för tittarskap
Unbundling av innehåll till enskilda spel tillåter fans att bara betala för vad de tittar på. - 1 på 1 Förlovnings
Sportsklubbar kan identifiera, interagera med och belöna sina mest aktiva fans i den digitala stadion.
4,7 | 4,7 miljarder människor tittar på minst en sport |
---|---|
10% | Endast 10% av spelen är TV-apparater till sportfans |
90% | Nästan 90% av fansen är förskjutna och kan inte enkelt komma åt sina favoritsporter |
- Grundläggande OTT-streamingupplevelse
- Öppna 1 anpassad funktion
- Automatiskt upplåst för passagerare för digital säsong
- Njut av alla Brons Stadium-funktioner
- Tävla med andra fans och klättra leaderboards
- Uppnå lojalitetspoäng och tjäna SFT
- Öppna 2 anpassade funktioner
- Njut av alla Silver Stadium-funktioner
- Öppna 3 anpassade funktioner
- Njut av alla Gold Stadium-funktioner
- Låser upp marknaden för att användarna kan lösa in lojalitetspoäng
- Öppna 4 anpassade funktioner
- Digitala arenor som godkändes av officiella klubbar
- Få tillgång till specialklubbens innehåll
- Oberoende av brons, silver, guld och platina stadioner.
Det rör sig om att FANS pantsätter SF-Tokens för att förvärva och låsa upp innehåll tillsammans (gröna linjer) - inga mellanmännen längre!
SF har reserverat SF-Tokens för klubbar och sponsorer / partners (röda linjer) till "sponsor" speldag passerar till fans för att njuta av ett spel gratis medan FANS engagerar sig med klubbar, sponsorer och partners i en 2-vägs kommunikation (blå linjer) . Något som aldrig fanns tidigare eftersom sociala medier-plattformar har placerat sig mellan klubbar, varumärken och fansen.
- 300 miljoner
räckvidd av 300 miljoner kunder i Asean. - 100 tusen
Mer än 100k användare har tittat på levande sport i vår brons digitala stadion. - Starkt förhållande med sportinnehåll rättighetshavare globalt (italiensk serie a, bwf etc.).
Token Metrics | SFT |
---|---|
Tokens utfärdat | 800.000.000 |
Tokenpris (USD) | 0,10 |
Varaktighet före försäljning | 4-8 veckor |
Totalt antal SFTs sålda | 440.000.000 |
Försäljningsrabatter | 30-50% |
Minsta cap ($) | 2.000.000 |
Maximal keps ($) | 37.200.000 |
Q2 18 | Prototyp Testnet - OTT STADIUM 1.1 - Live Full HD & DVR - Testnet Prototyp - Smart Kontraktsutveckling |
---|---|
Q3 18 | Digital Stadium Launch - Digital Stadium - Dashboard Plånbok för SF-Tokens - Sponsringsmodell Integration |
Q4 18 | Club Growth Launch - Innehållsröstning - Gemenskapens funktioner - Live User Commentary - Lojalitetsprogram Gifting |
Q1 19 | Micro Ads System Launch - Användare, Innehållsanalys Dashboard - Mikroannons - Användargenererat innehåll |
Q2 19 | Deep Integration Launch - Micro Ads Deep Integration SDK |
Q2 | Vitpapper och poc - Privat presale 1 och 2 - OTT stadion lansering (testnet) |
---|---|
Q3 | TGE & mainnet lansering - Digital stadion lansering - Offentlig försäljning |
Q4 | Lista SFT på Medium Tier Exchanges - STO Privat Pre-Sale - Sponsoring Modell Starta |
Q1 | STO crowd sale - Micro-ad system launch - Lista SFT på Higher Tier Exchanges |
WEBSITE
WHITEPAPER
TELEGRAM
Author : Nadinesch
Profil bitcointalk : https://bitcointalk.org/index.php?action=profile;u=2347786
Eth : 0x285d35649Ec64Eb8169D22d27b9E5F02c77017EF
0 comments:
Post a Comment