SPORTSFIX - Revolutionerande digitalt sportinnehållsekosystem baserat på blockchain-teknik

Hej alla Om du är intresserad av att delta i Sportsfix-projektet är det en bra idé att läsa recensioner som kan hjälpa dig att få information som kan hjälpa dig att se deras vision och uppdrag, enligt följande:
VAR EN GAMECHANGER! BLI MED OSS!
Föreställ dig vad som kombinerar kraften i en "Netflix" -plattform med Blockchain-teknik skulle göra för att omvandla det mäktigaste innehållet i världen - SPORTS. Det är SportsFix (SF) för dig.
SF presenterar ett revolutionerande digitalt sportinnehållsekosystem baserat på Blockchain-teknik; debundling och decentralisering av sportmedierättigheter, upprätthållande av förtroende och oföränderlig öppenhet via SF Tokens (SFT) och smarta kontrakt byggda på Ethereum-nätverket.
SF Media Holdings är redan en snabbväxande OTT-verksamhet i Asien, som strömmar lokala och internationella sportevenemang till miljontals fans varje vecka och på spår för att bli en av Asiens mest värdefulla live-streaming-plattform i regionen.
Med ICO kommer SF att förbättra användarupplevelsen till OTT-plattformen. Fans kommer att kunna delta och engagera sig med sina medfläktar, favoritligaer och klubbar när de använder SFT som betalningsmetod över hela plattformen.
MARKNADSMÖJLIGHET
Minst 70% av världens befolkning njuter av sport i någon form - antingen konsumera eller delta i sport. Här är några statistik runt sport:
  • $ 450- $ 620 miljarder Den globala sportmarknaden värderades till $ 450- $ 620 miljarder (AT Kearney, 2015)
  • 4,7 miljarder Nästan 2/3 av världens befolkning tittar på minst en sport (FIFA, 2015)
  • 70% Mer än 70% tittar på videoklipp på sin mobiltelefon minst en gång om dagen (Nielsen, 2016)
  • 57,2% Aktuell smartphone penetration över Asien är 57,2% (Statista, 2018)
Hur fungerar det idag
Processen att distribuera sportinnehåll är dyr, föråldrad och obekvämt. Sport kombineras ofta med annat innehåll och slutligen markeras i ett stort Pay TV-prenumerationspaket vilket gör det oöverträffat och otillgängligt för många fans. Paket är ofta buntad med oönskat, nätverksinriktat innehåll som ökar kostnaden. Användare tvingas acceptera dessa höga priser på grund av olexibiliteten att välja innehållet och betala för vad de vill ha.
Vår vision är att omdefiniera sportinnehållsmarknaden genom att klippa ut mellanmedlemmarna (t.ex. agenter1 och broadcasters2) och koppla rättighetsinnehavare direkt till fans genom SportsFix ekosystem. Detta ger nya intäktsströmmar till rättighetsinnehavare3 och SportsFix både och ger upphov till själva premissen för vad sportfansöker söker (som är så nära kopplad till deras favorit sport / liga / lag som möjligt). Kombinerad med blockchain-teknik kommer SF att säkerställa identitet, betalningar, användarvisningsrättigheter och fungera som en revolutionerande marknadsplats för alla leverantörer och konsumenter av sport.
Problemet
TV bestämmer VAD spel du tittar på när du tittar på hur mycket du måste betala
  • Nontransparent och invecklat sportinnehållsdistributionssystem.
  • Middleman markups och artificiell förpackning och prissättning.
  • Centraliserad omfördelning av intäkter och centraliserad omfördelning av intäkter.
  • Fördrivna fans har begränsad tillgänglighet till Live-innehåll i deras favoritlag.
  • Klubbar har lite eller inget direkt engagemang med sina fans.
Emerging Trends 83%
83% av PayTV-abonnenterna avbröt sin prenumeration på grund av höga avgifter, Variety (2017)
Lösningen
Ett decentraliserat nätverk av digitala stadioner
  • Grupp innehållsbudgivning
    Fanbases kan låsa upp sina favoritsporter innehåll och produktegenskaper!
  • Personliga fläktupplevelse
    Fläktar kan titta på deras favoritspel med en mängd olika coola funktioner att välja mellan.
  • Minska kostnaden för tittarskap
    Unbundling av innehåll till enskilda spel tillåter fans att bara betala för vad de tittar på.
  • 1 på 1 Förlovnings
    Sportsklubbar kan identifiera, interagera med och belöna sina mest aktiva fans i den digitala stadion.
Industri Data
4,74,7 miljarder människor tittar på minst en sport
10%Endast 10% av spelen är TV-apparater till sportfans
90%Nästan 90% av fansen är förskjutna och kan inte enkelt komma åt sina favoritsporter
Växa din fanbase för att låsa upp specialfunktioner i varje nivå!
BRONS
  • Grundläggande OTT-streamingupplevelse
  • Öppna 1 anpassad funktion
  • Automatiskt upplåst för passagerare för digital säsong
SILVER
  • Njut av alla Brons Stadium-funktioner
  • Tävla med andra fans och klättra leaderboards
  • Uppnå lojalitetspoäng och tjäna SFT
  • Öppna 2 anpassade funktioner
GULD
  • Njut av alla Silver Stadium-funktioner
  • Öppna 3 anpassade funktioner
PLATINA
  • Njut av alla Gold Stadium-funktioner
  • Låser upp marknaden för att användarna kan lösa in lojalitetspoäng
  • Öppna 4 anpassade funktioner
superfan
  • Digitala arenor som godkändes av officiella klubbar
  • Få tillgång till specialklubbens innehåll
  • Oberoende av brons, silver, guld och platina stadioner.
Token Flow
Det rör sig om att FANS pantsätter SF-Tokens för att förvärva och låsa upp innehåll tillsammans (gröna linjer) - inga mellanmännen längre!
SF har reserverat SF-Tokens för klubbar och sponsorer / partners (röda linjer) till "sponsor" speldag passerar till fans för att njuta av ett spel gratis medan FANS engagerar sig med klubbar, sponsorer och partners i en 2-vägs kommunikation (blå linjer) . Något som aldrig fanns tidigare eftersom sociala medier-plattformar har placerat sig mellan klubbar, varumärken och fansen.
Starka befintliga verksamheter
  • 300 miljoner
    räckvidd av 300 miljoner kunder i Asean.
  • 100 tusen
    Mer än 100k användare har tittat på levande sport i vår brons digitala stadion.
  • Starkt förhållande med sportinnehåll rättighetshavare globalt (italiensk serie a, bwf etc.).
TOKEN METRICS
Token MetricsSFT
Tokens utfärdat800.000.000
Tokenpris (USD)0,10
Varaktighet före försäljning4-8 veckor
Totalt antal SFTs sålda440.000.000
Försäljningsrabatter30-50%
Minsta cap ($)2.000.000
Maximal keps ($)37.200.000
Produktutvecklings färdplan
Q2 18Prototyp Testnet - OTT STADIUM 1.1 - Live Full HD & DVR - Testnet Prototyp - Smart Kontraktsutveckling
Q3 18Digital Stadium Launch - Digital Stadium - Dashboard Plånbok för SF-Tokens - Sponsringsmodell Integration
Q4 18Club Growth Launch - Innehållsröstning - Gemenskapens funktioner - Live User Commentary - Lojalitetsprogram Gifting
Q1 19Micro Ads System Launch - Användare, Innehållsanalys Dashboard - Mikroannons - Användargenererat innehåll
Q2 19Deep Integration Launch - Micro Ads Deep Integration SDK
ICO färdplan
Q2Vitpapper och poc - Privat presale 1 och 2 - OTT stadion lansering (testnet)
Q3TGE & mainnet lansering - Digital stadion lansering - Offentlig försäljning
Q4Lista SFT på Medium Tier Exchanges - STO Privat Pre-Sale - Sponsoring Modell Starta
Q1STO crowd sale - Micro-ad system launch - Lista SFT på Higher Tier Exchanges
För att hitta mer relevanta uppgifter från Sportsfix-projektet, följ ett antal källor för följande referenser:
WEBSITE 
WHITEPAPER 
FACEBOOK 
TWITTER 
TELEGRAM


Author : Nadinesch
Eth : 0x285d35649Ec64Eb8169D22d27b9E5F02c77017EF

0 comments:

Post a Comment