ASOBI COIN: Distributed Secondary Content Platform Review

 
Konceptet att använda blockchain-teknik till decentraliserad spelmarknad är inte ny, vi har många blockchain-projekt som arbetar med spelbranschen. Därför är värdet propositionen av ASOBI projektet inte något som kommer att wow dig att göra något skynda beslut att investera i projektet. Men även om det ser ut som ett vanligt koncept finns det funktioner som gör det unikt vilket är mycket svårt att hitta i några liknande blockchain-projekt.
Asobimo är inte bland dåliga wangons av whitepaper-projekt utan historia bakom vad de hävdar att de kommer att göra. Asobimo är redan ett etablerat ledande spelbolag i Japan som grundades i Tokyo i mars 2007. Asobimo är en spelmakare av populärt spelkoncept som kallas MMORPG. Företaget är en känd japansk spelindustri med spelarrangemang som Toram online, Avabel eller Stellacept i sin portfölj. Det är Japans ledande MMORPG-leverantör med otaliga användare och 10 titlar. Företaget har uppnått mer än 50 miljoner nedladdningar av sina spel globalt, så Asobimo är inte bara ett whitepaper-projekt utan tidigare prestationer innan man försöker använda blockchain-tekniken för att effektivisera sin plattform.
Företagets prestationer hittills

Asobimo Blockchain Project
Asobimo blockchain-projektet handlar om att skapa en decentraliserad plattform för handel med digitalt innehåll, till exempel serier, spelartiklar och musik. Plattformen använder blockchain-teknik för att tillhandahålla en distribuerad sekundär innehållsplattform. Med Asobimo DApps kommer plattformen att göra digitalt innehåll på sekundärmarknaden till en värdefull tillgång för alla parter och ge en säker handelsupplevelse till en minimal kostnad och friktionsfri.
De nuvarande digitala innehållstjänsterna ger inte licenser till användare, vilket gör det omöjligt att sälja om eller när en tjänst stängs av, förlorar användarna innehållet. På ASOBI MARKET äger användaren licensen, som vi kan garantera genom DRM, Decentralized Security System (DSS). Detta system möjliggör ett säkert sekundärt digitalt innehållshandel med ABX.
 
Video Sammanfattning
Problemet

Digitalt innehåll kan ibland vara för enkelt att kopiera. Hur tillåter vi omfördelning av innehåll som fungerar för användare, skapare och utgivare?
Lösningen

ASOBIMO dApps kommer att tillhandahålla en distribuerad sekundär innehållsplattform med "Decentralized Security System" (DSS). Blockchain kommer att ge obehagligt bevis på innehållsinnehav. Innehållet kan inte kopieras på blockchain eftersom det kommer att tillhandahålla en verifierbar bevislig innehållsinnehavare
Asobimo ICO Detaljer

Asobi mynt kommer att vara betalningsenhet i ASOBI-marknaden. Du kan sälja digitalt innehåll, liksom sälja och köpa mellan användare med Asobi-mynt. Det kan också användas för att köpa ASOBI-spel med 50% rabatt. Projektet har redan nått en softcap på 5 miljoner dollar.
ICO-detaljer

Token: ABX-
plattform: Ethereum
Typ: ERC20
ICO Pris: 1 JYP (Ca $ 0.009)
Förhand: 25% rabatt (För närvarande 95% såld)
Tillgänglig Token Försäljning: 8,250,000,000
Minsta investeringar: 1 ETH
Softcap: 550,000,000 JPY ($ 5M)
Hardcap : 5,500,000,000 JPY ($ 50M) Utgivna
mynt: 16.500.000.000
Slutsats

Säljpunkten för ASOBI-projektet är lagets erfarenhet av att driva ett etablerat spelproduktionsföretag och med sina decennier av erfarenhet har de vad som krävs för att decentraliserad digital innehållsmarknad.
Användbara länkar

Projektets webbplats 
Whitepaper 
Telegram Open Chat



Author : Nadinesch
Eth : 0x285d35649Ec64Eb8169D22d27b9E5F02c77017EF

0 comments:

Post a Comment